Thursday, October 27, 2011

Tudung ;)

Assalammualaikum readers ;)

 
okay tak kita pakai tudung? hee

okay guys, i'm gonna talking about TUDUNG, actually saya rasa nak pakai tudung tapi takut tak tahan lama, yer laa pakai tudung ni bukan kena tutup rambut jer, kita kena tutup segala-galanya, dari pakaian, perangai and everythings, hee kalau pakai tudung pakaian SENDAT-MENYENDAT susah jugakkan, kalau pakai tudung PERANGAI macam tettttttttttt, tak elok jugak orang tengokkan, nanti orang kata 'Lebih Baik Tak Payah Pakai Tudung kalau Perangai macam TETTTTT', huh kan dah kata mulut budak zaman sekarang ni boleh tahan jugak kan, so if siapa yang nak bertudung tu ubah laa segala galanya, kay baby? good then ;)

hee, if balik kampung mesti saya bertudung, pelik kan? actually bila balik kampung kitaorang memang akan bergambar ramai-ramai #family, soo nanti nampak tak kemas laa sebab saya sorang jer yang tak bertudung, nanti gambar tu tak lawa, saya pakai tudung bukan sebab tu okayy, memang saya rela untuk memakainya, tpi bila dekat kl dah tak bertudung, saya tak standby lagi, yeah! i know tudung tu wajib untuk setiap perempuan yang ber-agama islam, saya tau saya tau saya tau.

masa dulu dulu kan, mak saya tak bertudung tau then saya selalu suruh dia pakai tudung, hee macam ni saya kata 'Ummi, Ummi bila nak pakai tudung? Kalau ummi pakai tudung mesti Lawa kan, ummi pakai laa tudung pakai laaa', haha saya suka memaksa orang tau tau tau, okay mak saya pakai tudung since last year, dia buat suprise tau, masa birthday dia pagi pagi bangun nak pergi kedai kan dia pakai tudung, bila tanya ummi, rupa rupanya ummi dah bertudung, Alhamdulillah termakbul juga doa aku ni, hee

 okayy saya yang bertudung merah hitam tu ;)

sampai disini sahaja tentang cerita bertudung saya, soo saya nak mintak maaf lerr if cerita saya tentang bertudung ni ada kene mengena dengan awak ker apa, saya mintak maaf sesangat mangat, i'm sorry.


Nabila Suraya ;)



No comments:

Post a Comment