Saturday, July 23, 2011

Nurul Balqis :)

Assalammualaikum :)

kay, balqis kau lah kawan yang paling lama aku kenal, since kita darjah satu lagi, 
naik bas sama-sama, semua laa sama sama, and now dah 14tahun kita kawan, lama tak lama tak,
cuma masa kau darjah 3hingga4 kau takada, kau kat melaka kan?, rindunya aku masa tuh,
okayy, and now sejak kau duduk dekat flatsrikota kan, perangai kau berubah,
bila kau kat labuan perangai kau baik gila weyh, then dekat srikota niyh macam entahlahh,
maybe, terpenngaruh dengan sikap kawan ker, maybe lah, itu bagi aku laa, #sorrytosay.

kay, aku dah selalu dengar orang cakap kau benci aku laa, taksuka aku laa, akutakkesah.
ada aku datang makimaki kau?, ada aku datang terus sound sound kau?, takada kan, nasib baik.
kau sebanarnya baik but terpengaruh tuhjer, aku dah malas weyh nak dengar benda yang sama,
kau cakap aku macam macam, aku redha jer, kita kena sentiasa bersabar kerana sabar tu separuh
dari pada iman, soo banyakkan lah bersabar yer, aku tahu kau matured weyh, tak dtg nak sound sound orang, slowtalk adalah jalan yang baik, daripada maki maki orang tuh, sebelum nak maki cermin lah diri dulu.

kayy, aku cuma marah sebab kau msg kawan aku, kau cakap keburukkan aku, entahlah aku taktahu
kenapa dengan kau weyh, kau ckp aku mengutuk default kau?, hahahahahahahahahaha,
btw, bukan aku weyh sebenarnya orang lain, kau cakap aku mcm gambar aku takcantik,
aku takpernah cakap gambar aku cantik weyh, aku takpernah cakap gambar aku yang paling lawa,
kau cakap aku bajed hot?, walaweyh itu aku takterima, agak laa sikit, aku takpernah ckap mcm tuh,
aku takpernah cakap yang aku niyh hot, and aku bukan jenis yang suka mereka cerita kan,
cakap itu cakap ini, cerita nak top jer, padahal tu semua hanyalah rekaan semata mata, hahahaha
tak boleh belah dohh, orang macam tuh, aku dah malas cerita pasal benda niyh weyh, malas dah.

soo, sekarang lantak lah kau nak buat apa, nak mengumpat pasal aku ker lantaklah,
aku tak kesah, kalau takada kawan tak mati, cuma hidup tak tenteram tuh jer,
sooo, kau jaga diri kau elok elok, kau buatlah apa yang sepatutnya kau buat, insyallah.
sorry if aku ada buat salah kat kau, sorry sangat sangat.

p/s: manusia tak pernah lari daripada kesilapan weyh, semua manusia tu tak sempurna,
pernah buat silap and kadang kadang terlupa nak memperbetulkan masalah tuh, kita jangan selalu
mencari keburukkan orang, sebelum mencari keburukkan orang apakata kita mencari keburukkan 
kita dulu, and kita bandingkan keburukkan kita dengan orang tuh,  dalam dunia niyh takada yang sempurna. bersyukurlah dengan apa yang kita ada, jangan laa nak berlagak, takdapat masuk syurga pun kalau buat macam tuh, kalau dapat masuk syurga memang smua orang buat, kita memprburukkan orangkan hanya menambahkan dosa kita jer weyh, banyak banyak laa berdoa, semoga kita mendapat keinsafan daripada allah s.w.t, insyallah.
#sorry berceramah pulak pagipagi buta niyh.

No comments:

Post a Comment